Går på nålar

Nu vet jag att skelett inte är vita.

Men jag älskar allt som aldrig blivit rört.

Och viskade löften som ingen människa hört.

 

Förutom du. Meyou, det är bara du.

 

Jag bär på många smutsiga, många mörka hemligheter... Går som på nålar i andras sällskap, hela tiden rädd att avslöjas som den BLUFF jag faktiskt är.
När kommer dom på att jag bara ser smal ut fast jag egentligen är knubbig? När upptäcker de att jag är genomrutten med ett osande inre?
Att jag har en latent småsinthet inuti. 

I hemlighet tycker jag att sonden klär mig. Trodde aldrig jag skulle våga skriva det. Sonden är en del av mig, en del som förenklar tillvaron eftersom jag slipper kalkylera och kompromissa kring mat och kalorier. Det är tuggummi och cola light som gäller.
Mammma kom förbi med jordgubbar igår. Det blir liksom ett slags "sug" i sonden om jag sväljer mat. Så det känns ganska omöjligt att försöka byta ut en del av sondnäringen mot mat fr.o.m i morgon som det var sagt.

Vid två tillfällen har jag hostat upp slangen från halsen. DET är äckligt. Båda gångerna har jag lyckats köra ner den själv igen. Vågar inte säga till personalen, tänk om de tror att jag gör det med flit!!
Fast jag vet tt jag måste prata med dem, för nästa gång kanske jag sätter slangen fel, så den hamnar i luftvägarna och då är det illa...


Men som tur är finns en grupp jag håller kär :) :


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Vet inte vad jag ska skriva... att det har gått så långt att du behöver sondmatas... :(

2010-06-27 @ 20:01:53
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Meyou

snälla säg till personalen snälla snälla d kan gå illa annars



ALL WE COULD WAS SING SING SING ALL WE COULD DO WAS SING

2010-06-28 @ 15:02:37
URL: http://perfectionisugly.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej!

Det är så sorgligt att du mår som du gör, ingen är värd det..

Det är sjukt att dom behandlar dig som dom gör (du vet vilka jag menar).

Men du vet vart jag finns om det är ngt! /Therese

2010-06-28 @ 20:56:25
URL: http://misstessieaboutherlife.blogg.se/
Postat av: Mia

Det finns så många typer av saknad, det finns så många ord som aldrig blir sagda. Jag tror inte att du vet hur mycket du betyder för mig, och vilken mening du har i mitt liv, det är inte kärlek som i käärlek tjej+tjej, det är ett behov av att ha dig nära att få dela dina ord och saknaden gör fysiskt ont. Så som du beskriver saknaden efter MeYou. Jag vill finnas för dig och jag vet att du vet att jag finns här, men väntan gör ont och att inte höra något från dig får mig att känna mig bortvald fast jag hoppas att det inte är så. Jag älskar dig Elsie, som min syster, och jag önskar att du fanns här nu.

/De bisou!

Mia

Postat av: meyou POPSYSTER

"And an obsession with the past is like a dead fly

Only a few things are related to the old times

When we did believe in magic and we did die

It's not my words that you should follow, it's your insides

You're just an inside

Adjust your insides

You're just an inside"



LYSSNAR PÅ AC.

SAKNAR DIG.

KÄRLEK.

2010-07-01 @ 13:25:22
URL: http://perfectionisugly.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skickar en kram!

2010-07-05 @ 23:55:56
URL: http://minorchide.blogg.se/
Postat av: Mats

Orden klär dig också! Ja, om nu den där sonden verkligen klär dig, vilket jag med mer eller mindre sjukhusskräck aldrig skulle vilja kontrollera.

Men bluff? Är det inte sjukdomen som är en bluff? Du har bara blivit liten och osynlig bakom den. Jag tror att du kan ta mer plats, kanske en dag när du inte ens minns idag. Hoppas det.

2010-07-06 @ 15:55:47
URL: http://matspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0